tiistai 29. syyskuuta 2009

Sinisiä lettuja

Eilen iltapäivänä ystäväni soitti ja kyseli, onko minulla hyvä teflonpinnoite paistinpannussa. No, olihan minulla, joten hän tuli tänne valmistamaan kanssani lettuja -sinisiä lettuja!


En ollut koskaan aiemmin ajatellut, että lettutaikinaakin voisi värjätä elintarvikeväreillä, mutta näin se vain on mahdollista. Ainakin hauskaa oli, ja sinisten lettujen syöminen oli mukavaa. Sääli ettei ole lastenkutsuja tiedossa, siniset letut voisivat olla melkoinen hitti :)

Teen lettutaikinan aina käsituntumalla, en koskaan mittaa aineksia. Perustaikina syntyy kuitenkin seuraavista aineista:

maitoa
kananmunia
vehnäjauhoja
suolaa
sokeria
rasvaa

ja tietenkin sinistä elintarvikeväriä, jotta saat sinisiä lettuja!





Lettujen kanssa joimme lime-minttumojitoja, eivät tosin olleet kovinkaan kaksisia :D

Mukavaa viikkoa!

4 kommenttia:

elisa kirjoitti...

ai että näyttää hyvältä! tollasia kyllä pakko tehä joskus :D

Lennu kirjoitti...

No voi hyvät hyssykät, että sinisiä lettuja, mun lempiväri, noitahan on joskus väsättävä, mulla olisi kyllä vihreätä elintarvikeväriä, niistä taitaisi tulla tosi hurjan näköisiä, hih.

Unknown kirjoitti...

hei oikeesti minäkin haluisin, ja minua myös kiinnostaa tietää kenen kaa sää noita sinisia lettuja väsäsit:) ihan paras idea, minä tekisin kyllä ehkä veilä mieluimmin oransseja, ois huippuhupaisaa!!

Elina kirjoitti...

Elisa: Ehdottomasti, ovat melkoisen hauskoja ;)

Lennu: Siitä vain kokeilemaan vihreitä lettuja, nekin olisivat varmasti hauskoja!

Ulla: Hihhii, oransseja lettuja, kuulostavat kyllä hyviltä :) Tästäpäs tulisikin jo lettukestit kun olisi sinisiä, vihreitä ja oransseja lettuja! Maisan kanssa taiteilin lettuja tehdä.