tiistai 25. marraskuuta 2008

"Rudolph the red nose"

"Petteri Punakuono oli poro nimeltään,
ollut ei loiste huono Petterimme nenänpään."

Tällä kertaa punanenä ei kuitenkaan ole poro, vaan minä. Kuumeinen flunssa iski kaiken pääsykoelukemisen lomassa (pitihän se jo arvata, itsepuolustusmekanismi se vain olikin :P). Kuumemittari ei näytä yli 38,5 astetta, vaikka korkeammat lukemat varmaankin veisivät taudin nopeammin pois. Täytynee vain sinnetellä näin.

Mitäkö sitten olen puuhaillut kuumepäivinä? Olen katsonut kolme elokuvaa; Viiru ja Pesonen joulupuuhissa (tiedetään, tiedetään, piirretty, mutta Viiru muistuttaa luonteeltaan niin paljon omaa lapsukaistani!), Paholainen pukeutuu Pradaan (pidän kerta kerran jälkeen enemmän Anne Hathawayn tyylistä näytellä) ja Sovitus (yllätyksekseni mukaili kirjan juonta paljon). Olen lukenut suuren kasan vanhoja lehtiä, sillä kirjan juoneen en tahdo jaksaa juuri nyt uppoutua (kirjoista kesken Kate Jacobsin "Pieni lankakauppa"). Olen neulonut kaulahuiviin yhden kerällisen lisää lankaa. Kaiken tämän lisäksi olen kaiketikin tärvellyt syömäni ruoan soijakastikkeella maistaakseni edes jotakin ja juonut litratolkulla teetä ja appelsiinilimpparia.

Ajattelin parantua koko loppuviikon, kaiketi lykätäkseni pääsykoekirjojen pariin palaamista. Oli niin tai näin, olen silti sitä mieltä, että lepo on parasta lääkettä. En aio ottaa yhtään ylimääräistä stressiä tulevaisuuden kannalta.

Leppoisaa loppuviikkoa myös Sinulle!

4 kommenttia:

Tasha kirjoitti...

Parantumisia! Täällä itsekin jo reilusti toista viikkoa tätä flunssaa sairastan, ei kivaa :(

Elina kirjoitti...

Tasha: Kiitos! Ei kivaa, ei sitten yhtään :(

Miia kirjoitti...

koitahan parantua! Meillä on kans pikkuveli, isä ja äiti kaikki ollu 39 asteen kuumeessa. odottelen vaan et koskahan se tarttuu kun oon käyny kyläilees..

Elina kirjoitti...

Miiah: Kiitos :) Minä päinvastoin ihmettelen sitä, kuin keneenkään tuttuun ei ole tauti ainakaan vielä minulta tarttunut. Aina tietysti parempi niin ;)